هک دوربین مداربسته
هک دوربین مداربسته

هک دوربین مداربسته

هک دوربین مداربسته

هک دوربین مداربسته چگونه است؟ آیا دوربین مداربسته هک می شود؟ اقدامات لازم برای جلوگیری از هک شدن دوربین های مداربسته چیست؟ شاید نگران این هستید که هر زمان ممکن است حساب های رسانه های اجتماعی شما هک شود. در واقع، در حال حاضر، برای افراد زیادی این مسئله اتفاق می افتد و ممکن است برای شما نیز رخ دهد. با توسعه اینترنت، جهان به مکانی تبدیل شده است که به راحتی در دسترس است. به همین ترتیب، راه را برای سارقان هموار کرده است تا شما را به صورت فیزیکی و دیجیتالی هدف حملات خود قرار دهند.

در حال حاضر، جرایم سایبری در بسیاری از نقاط جهان رو به افزایش است. در بسیاری مواقع، مجرمین سایبری، دوربین های مداربسته ای که برای محافظت از افراد استفاده می شود، را مختل کرده و از کار می اندازند. این امر با هک دوربین مداربسته امکان پذیر خواهد بود. اگرچه امکان هک بسیار کم است، اما غیرممکن نیست. در ادامه به نحوه هک دوربین مداربسته و همچنین اقداماتی که برای جلوگیری از هک شدن باید انجام دهیم می پردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

چگونه دوربین های مداربسته هک می شوند؟

این روزها، افراد از دوربین های مداربسته در اماکن مسکونی و تجاری استفاده می کنند. این عمل یکی از بهترین اقدامات پیشگیرانه در برابر متجاوزان و سارقان است. جدا از جلوگیری از ورود مجرمان به ملک شما، دوربین های مداربسته همچنین، شواهد بصری قابل استناد را ارائه می دهند. در مقاله اهمیت نصب دوربین مداربسته می توانید درباره ضرورت وجود دوربین ها به عنوان یک سیستم امنیتی بیشتر بخوانید.

می توانید از فیلم ضبط شده به عنوان مدرک قانونی در دادگاه استفاده کنید. علیرغم کمکی که دوربین های مداربسته برای محافظت از خود و اموالتان ارائه می کنند، اما، در مقابل کاملاً مستعد هک نیز هستند. هکرها می توانند از هک دوربین مداربسته برای جاسوسی از شما از طریق وب استفاده کنند.

با این حال، شما نباید بترسید یا نگران شوید. این اتفاق ممکن است تنها زمانی رخ دهد که در استفاده از تجهیزات مناسب، دقت نکنید. همچنین، شما باید اقدامات پیشگیرانه لازم را برای محافظت از حریم خصوصی خود، انجام دهید. در مقاله راهنمایی خرید دوربین مداربسته می توانید اطلاعات لازم درباره خرید تجهیزات استاندارد و مناسب دوربین مداربسته را به دست آورید.

 

 

هک دوربین های مداربسته

 

نحوه هک دوربین مداربسته توسط هکرها

سارقان همیشه سعی می کنند فرصتی مانند پنجره یا در باز شده را برای ورود به خانه شما پیدا کنند. به طور مشابه، هکرها از همین اصل استفاده می کنند و سعی می کنند حریم خصوصی شما را نقض کنند. آن ها به شدت از فناوری ها آگاه هستند و می توانند با موفقیت راه خود را در وب پیدا کنند. هکرها معمولاً کارهای خود را از راه دور از هر مکانی روی کره زمین انجام می دهند.

آن ها نیاز ندارند از نظر فیزیکی به سیستم هایی که می خواهند هک کنند، نزدیک باشند. پس از ورود به سیستم شما، آن ها می توانند به راحتی به تمام فایل ها و اجزای سیستم شما دسترسی داشته باشند. هکرها می توانند فیلم های زنده و ضبط شده را مشاهده، سرقت، حذف یا تغییر دهند. به طور خلاصه، آن ها کنترل کامل سیستم شما را در دست خواهند گرفت.به طور کلی، هکرها می توانند دوربین های مدار بسته را به روش های زیر هک کنند:

1- هکرهای Brute Force از نرم افزارهای خودکار برای حدس زدن رمزهای عبور شما به طور مکرر استفاده خواهند کرد.

2- حمله جعلی؛ در این حالت آن ها خود را به عنوان یک سیستم وفادار پنهان می کنند و به شبکه شما متصل می شوند.

3- حملات Backdoor؛ در این روش، آن ها به دنبال آسیب پذیری های سیستم شما خواهند بود تا از آن ها برای هک استفاده کنند.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از هک دوربین مداربسته

این یک واقعیت است که هک و نقض داده ها در آینده نزدیک، از بین نخواهد رفت. با این حال، برای اطمینان از هک نشدن دوربین مداربسته خود می توانید اقدامات ساده ای انجام دهید. در ادامه، ما برخی از اقداماتی را که باید برای محافظت از سیستم امنیتی دوربین مداربسته خود انجام دهید، بیان کرده ایم:

 

1. سیستم عامل دوربین خود را به روز نگه دارید

واقعیت این است که سازندگان دوربین های مداربسته، بروز رسانی های سیستم افزار را به طور منظم برای محافظت از دوربین‌ های خود منتشر می کنند. این کار به رفع اشکالات نرم افزاری و همچنین، اصلاح نقاط ضعف امنیتی کمک می کند. برخی از دوربین ها می توانند این بروز رسانی ها را به طور خودکار دانلود و نصب کنند. از سوی دیگر، سایر دوربین های مداربسته به کمک شما نیاز دارند تا بروز رسانی ها را خودتان بررسی کرده و انجام دهید. تنها کافیست بتوانید دکمه بروز رسانی را در برنامه دوربین مداربسته خود پیدا کنید.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از هک دوربین ها

 

2. رمز عبور دوربین مداربسته خود را تغییر دهید

همیشه مطمئن شوید که یک رمز عبور منحصر بفرد برای هر حساب ایجاد کرده اید. از چند کلمه عبور طولانی و همچنین پیچیده استفاده کنید. این رمز عبور باید از یک رشته از کاراکترها یا یک عبارت ناشناخته با نمادها، اعداد و همچنین حروف کوچک و بزرگ تشکیل شده باشد.

شما نباید اطلاعات شخصی مانند نام و تاریخ تولد خود را وارد کنید. در بسیاری از موارد، هکرها می توانند این اطلاعات را از نمایه های رسانه های اجتماعی شما دریافت کنند و به راحتی هک دوربین مداربسته شما را انجام دهند. علاوه بر این، از هرگونه رمز عبور ساده و رایج خودداری کنید.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از هک دوربین ها

 

3. از مدیریت رمز عبور استفاده کنید

امکان تولید رمزهای عبور تصادفی و فوق العاده قوی توسط برخی برنامه ها وجود دارد. شما می توانید رمزهای عبور را به صورت ایمن با کمک مدیریت رمز عبور ذخیره کنید و همچنین می توانید آن ها را با موفقیت به خاطر بسپارید. برنامه مدیریت رمز عبور، همچنین رمزهای عبور را به طور خودکار در اعلان های ورود وارد می کند. در واقع، شما قادر خواهید بود از مدیریت رمز عبور بدون پرداخت هیچ هزینه ای استفاده کنید.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از هک دوربین ها

 

هیچگاه رمز عبور خود را به کسی ندهید

توصیه ما به عنوان یک مجموعه فعال در زمینه نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته که تجربه مستقیم بسیاری از این اتفاقات یعنی هک دوربین مداربسته را با چشمان خود دیده ایم، این است که بعد از نصب دوربین مداربسته خود سعی کنید، هنگامی که دستگاه DVR شما یک پسورد برای تنظیمات و پلی بک از شما می خواهد آن رمز را در خفا و به دور از چشم کسی تنظیم و ثبت کنید.

تأکید می کنیم هیچ گاه رمز عبور خود را در معرض دید دیگران نگذارید. لازم به ذکر است به خاطر مشغله فکری و فراموشی که ممکن است برایتان اتفاق بیفتدف سعی کنید از رمزی استفاده کنید که در هر شرایطی در خاطرتان بماند و آن را فراموش نکنید.

 

نتیجه گیری

اکثر دوربین های مداربسته در حال حاضر، با قیمت های نسبتا ارزان در دسترس هستند. اگر چه می توانید مقدار قابل توجهی پول نقد برای نصب سیستم های با کیفیت بالا بپردازید، اما همیشه لازم نیست، این کار را انجام دهید. نکته مهم این است که دوربین مداربسته باید پوشش مناسبی را برای مکانی که می خواهید محافظت کنید، ارائه دهد. حتما، اقداماتی که در این مقاله به آن اشاره شد را در جلوگیری از هک دوربین مداربسته خود رعایت کنید. هکرها همواره در کمین هستند.

شرکت رصد ایمن آریا با کادری مجرب و متخصص در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، با بیش از 12 سال در سرتاسر تهران و حومه فعالیت دارد؛ اگر قصد دارید منزل یا مغازه خود را به سیستم مداربسته مجهز کنید، همین الان با ما تماس بگیرید. نظرات و پیشنهادات خود را برای ما کامنت کنید.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.