دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟
دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

امنیت خانه یا محل کار با استفاده از دوربین های امنیتی به روشی کارآمد تأمین می شود. هنگامی که شروع به فکر کردن و تصمیم گیری در مورد نصب دوربین مداربسته می کنیم، ممکن است سردرگمی زیادی در مورد استفاده از دوربین مداربسته سیمی یا بی سیم و این که کدام یک بهتر است، در ذهن ما ایجاد شود. ما باید تفاوت های عمده بین این دو سیستم را بدانیم و با در نظر گرفتن آن ها، نسبت به نصب دوربین مداربسته مناسب اقدام کنیم.

در واقع، با دانستن تعاریف اساسی این دو سیستم امنیتی، تصمیم گیری در مورد این که کدام یک در حالت ایده آل برای امنیت ما بهتر است، آسان تر خواهد شد. ضروری است افراد با توجه به ویژگی های متفاوت سیستم ها، بهترین دوربین مداربسته را برای مکان موردنظر خود انتخاب کنند. البته می توانید برای انتخاب از میان دوربین مداربسته سیمی یا بی سیم با یک متخصص کاربلد مشورت کنید.

 

دوربین مداربسته بی سیم (وایرلس)

دوربین مداربسته مبتنی بر Wi-Fi به یک سرور ابری برای ذخیره فیلم نیاز دارد. با توجه به این ویژگی، فرد این امکان را دارد که به راحتی به محل نصب دوربین امنیتی دسترسی داشته باشد. مالک می تواند با خیال راحت به قسمت موردنظر خود از هر مکانی که دوست دارد، دسترسی داشته باشد.

یکی دیگر از امکانات برای مالکی که اقدام به نصب دوربین مداربسته وایرلس کرده است، ذخیره‌سازی ویدیو روی کارت Micro SD است. مهم تر از همه، در نصب دوربین مداربسته وایرلس مشاهده و دسترسی به دوربین بسیار آسان است و فرآیند نصب نیز بسیار انعطاف پذیر می باشد. تکنسین های نصب، بدون هیچ پیچیدگی خاصی در محل درخواستی، کار را در اولین فرصت انجام می دهند.

از سوی دیگر، مشتریان این امکان را دارند که فیلم را با استفاده از رایانه یا گوشی هوشمند خود مشاهده کنند. پیشرفت تکنولوژی و ویژگی های مدرن در دوربین های مداربسته بی سیم، ارزش این دوربین ها را همچنان بهتر و بالا می برد. حرکت و صدا در یک مکان در صورتی ضبط می شود که منبع تغذیه مداوم وجود داشته باشد. علاوه بر این، در نصب دوربین های بی سیم مالک این مزیت را دارد که با استفاده از این دوربین، به وضوح بالایی دسترسی پیدا کند.

در صورتی که دوربین دارای قابلیت دید در شب برای ثبت حرکت باشد، دید در شب نیز امکان ویژه دیگری برای دوربین مداربسته بی سیم محسوب می شود. مزیت اضافی دوربین امنیتی بی سیم، ارائه قابلیت های صوتی دو طرفه است. نکته مهم دیگر در مورد دوربین های مداربسته بی سیم، باتری به کار رفته در آن هاست که سبب می شود، هنگامی که برق آداپتور دوربین مداربسته وایرلس قطع شود، بتواند همچنان کار خود را ادامه دهد؛ این موضوع یک مزیت مهم برای دوربین های بی سیم یا وایرلس محسوب می شود.

 

دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

 

دوربین مداربسته سیمی

دوربین های سیمی با وصل شدن به یک دستگاه DVR می توانند در هفت روز هفته، به صورت 24 ساعته عملیات ضبط را انجام دهند. ضبط ویدئو تحت شبکه، نوعی دوربین سیمی است که بسیار پیشرفته است و می تواند نتایج بیشتری را به همراه داشته باشد. دو مزیت اصلی یا برجسته دوربین های امنیتی سیمی، مکالمه دو طرفه و شناسایی افراد است.

یکی دیگر از مزایای انحصاری دوربین مداربسته سیمی این است که برای برق کشی نیازی به پریز برق ندارد. به این دلیل است که می تواند برق مورد نیاز را از DVR دوربین دریافت کند. این برنامه مخصوصاً برای مشاهده رویدادها، کدگذاری مجدد شده است تا به مالک کمک زیادی کند. مشتری می تواند وقایع را از گوشی هوشمند خود با کمک اپلیکیشن نیز مشاهده کند.

 

دوربین با سیم یا بی سیم بخریم؛ کدام بهتر است؟

با توجه به مزایا و معایب سیستم های بی سیم و سیمی ذکر شده، قابلیت اطمینان دوربین های امنیتی سیمی یک عامل اصلی تعیین کننده در انتخاب است. قابلیت اطمینان سیستم، بخش جذاب و مشترک در هنگام خرید هر کالایی توسط مشتریان است.

به عنوان یک مشتری، باید نحوه استفاده از دوربین های امنیتی نصب شده، بسیار انعطاف پذیر و راحت باشد. هنگام خرید دوربین امنیتی خانه، قابلیت اطمینان اصل کلیدی برای هر مشتری می باشد. علاوه بر این، مشتریان نباید نگران تعویض باتری یا سیگنال های وای فای باشند.

مشکل هک در سیستم های دوربین سیمی در دسترس نیست، یا بسیار کم است. اگر مشکل هک را معیار انتخاب در نظر بگیریم، به نظر می رسد سیستم سیمی ایده بهتری نسبت به دوربین بی سیم است؛ زیرا دوربین های بی سیم به راحتی هک می شوند. مطالعه مقاله هک دوربین مداربسته در این زمینه می تواند مفید واقع شود.

حال به صورت خلاصه برخی از نکات، مزایا و معایب و همین طور شباهت های هر دو دوربین مداربسته سیمی و بی سیم را مرور می کنیم:

1_ هر دو دوربین مداربسته سیمی و وایرلس در بازار با کیفیت های مطلوب و عالی قابل دسترس هستند و تا کیفیت 4K را می توان به راحتی خریداری نمود.

2_ دوربین مداربسته وایرلس نیاز به دستگاه DVR، فیش، سیم و هیچ کدام از متعلقات دوربین سیمی ندارد و از این بابت یک مزیت عالی نسبت به دوربین سیمی دارا می باشد.

3_ یک مشکل عمده دوربین های بی سیم، این است که باید فاصله مودم تا دوربین کم باشد وگرنه نمی تواند فرایند انتقال تصویر را برای شما انجام دهد؛ همین طور، اگر بین مودم و دوربین وایرلس موانعی مانند درب و دیوار باشد، دچار مشکل ارتباط می شود.

4_ یکی دیگر از معایب دوربین وایرلس نسبت به دوربین سیمی این است که برد کمی دارد و همان طور که گفته شد نباید فاصله زیادی با مودم داشته باشند؛ به طور کلی، اکثراً این دوربین های مداربسته را نمی توان در محیط بیرونی نصب کرد و بیشتر برای فضاهای کوچک و داخل اتاق تولید شده اند.

5_ دوربین های سیمی را می توان در هر متراژی به صورت مادامالعمر نصب کرد و هیچ گونه مشکلی برای آن ها پیش نمی آید.

6_ یک نظریه در بین نصابان دوربین مداربسته وجود دارد که گفته می شود به دلیل کیفیت ساخت پایین دوربین وایرلس و مشکلات مربوط به سرورهای آن ها در بخش انتقال تصویر، این دوربین ها عمر کوتاهی دارند و باعث هدر رفت هزینه ها می شوند.

با توجه به آن چه گفته شد، در مجموع، ویژگی های ایمن دوربین سیمی در مقایسه با دوربین های بی سیم بیشتر است. به همین دلیل، پیشنهاد شرکت رصد ایمن آریا این است که دوربین سیمی تهیه کنید تا زمانی که تکنولوژی دوربین های وایرلس بهبود یابد و برندهای مطرح دوربین های مداربسته نیز، این محصول را تولید کنند.

دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

 

مزایای عمده سیستم امنیتی سیمی

از دیگر مزایای سیستم یا دوربین مداربسته سیمی، عدم وجود هزینه ذخیره سازی ابری ماهانه است که در سیستم های بی سیم وجود دارد. همچنین کیفیت فیلمبرداری با دوربین های خانگی سیمی در مقایسه با دوربین های بی سیم بسیار بالاست.

به طور کلی، اکثر مشتریان نگرانی زیادی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت خود دارند. از این رو، این مشتریان به یک سیستم امنیتی خانگی همه کاره و به راحتی در دسترس نیازمند هستند؛ منظور ما از سیستم همه کاره و با دسترسی آسان، سیستم دوربین امنیتی سیمی است.

حتی اگر سیستم دوربین مداربسته بی سیم، فناوری های پیشرفته ای نسبت به سیستم دوربین مداربسته سیمی داشته باشد، بخش امنیتی در سیستم بی سیم ضعیف است. علاوه بر این، کیفیت ویدیو با سیستم های سیمی تغییر نمی کند، حتی اگر پهنای باند در نوسان باشد.

همچنین می توانید این امکان را داشته باشید که دوربین های بیشتری را به دوربین های امنیتی سیمی اضافه کنید که این قابلیت با سیستم های دوربین مداربسته بی سیم امکان پذیر نیست. البته، کار اضافه کردن دوربین اضافی تنها به سرمایه گذاری کمی نیز نیاز دارد.

 

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله احتمالا تا الان در مورد پاسخ سؤال دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟ به نتیجه قطعی رسیده اید. به طور کلی، با توجه به مزایا و معایب سیستم های امنیتی خانگی، چه با سیم و چه بی سیم، مشتری برای ایمنی خود از سیستم های امنیتی سیمی در محل خود غافل نخواهد شد و معمولا اولویت انتخاب آن ها با سیستم دوربین مداربسته سیمی است.

شرکت رصد ایمن آریا با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه فروش و نصب سیستم های امنیتی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در صورت تمایل می توانید براساس نیاز خود در مورد انتخاب دوربین مداربسته سیمی یا بی سیم با کارشناسان ما مشورت کنید. سؤالات و نظرات خود را برای ما کامنت کنید و بگویید از نظر شما دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟ انتخاب شما چیست؟




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.