دید در شب دوربین مداربسته چیست؟ آیا دوربین مداربسته در تاریکی کار می کند؟
دید در شب دوربین مداربسته چیست؟ آیا دوربین مداربسته در تاریکی کار می کند؟

دید در شب دوربین مداربسته چیست؟ آیا دوربین مداربسته در تاریکی کار می کند؟

دید در شب دوربین مداربسته

شاید شما نیز با این سؤالات در ذهن خود مواجه شده باشید: دید در شب دوربین مداربسته چیست؟. با افزایش نرخ جرم و جنایت در بسیاری از استان ها، شهرها، شهرستان ها و… نیاز به محافظت از خانه ها و حتی زندان ها و زندانیان وجود دارد. از این رو، بسیاری از صاحبخانه ها، مالکین کارخانه، مراکز خصوصی و دولتی، سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی دستگاه های مختلف امنیتی در خانه و محیط کاری خود و سایر موارد مشابه مانند نصب دوربین مداربسته در منزل کرده اند.

با یک دوربین مداربسته خوب، می توانید ورود و خروج افراد را در محیط موردنظر خود ردیابی کنید؛ در بین تمامی دستگاه های امنیتی ردیابی و مانیتورینگ، بدون شک، دوربین های مدار بسته بیشترین استفاده را دارند. آن ها کارآمد هستند و در 24 ساعت شبانه روز و در تمامی طول سال کار می کنند و می توانند تک تک حرکت ها و اتفاقاتی را که در محدوده دوربین مداربسته و اطراف آن اتفاق می افتد ردیابی و ضبط کنند.

با این حال، تردیدهای رایجی وجود دارد که مردم در مورد عملکرد دوربین مداربسته در طول شب یا دید در شب دوربین مداربسته، ابراز می کنند. سؤال رایجی که در ذهن بسیاری از افراد خطور می کند این است که آیا دوربین مداربسته می تواند در تاریکی کار کند؟ در حالی که برخی از دوربین های مداربسته معمولی و ارزان قیمت، قابلیت دید در تاریکی وجود ندارد.

امروزه، دوربین های مداربسته دید در شب زیادی وجود دارند که به اندازه کافی هوشمند هستند تا از اتفاقاتی که در طول شب رخ می دهد، فیلم و عکس بگیرند. این مقاله همه چیز را در مورد این نوع از دوربین های مداربسته و نحوه عملکرد آن ها ارائه خواهد داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

دوربین مداربسته در شب چگونه کار می کند؟

اگر می خواهید دوربین مداربسته شما در شب کار کند، باید روی دستگاهی سرمایه گذاری کنید که دارای فناوری مادون قرمز یا IR باشد. اگر نگاه دقیق تری به دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب داشته باشید، چند نکته مهم وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می کند.

این دوربین های IR، دارای تعدادی LED کوچک در اطراف لنزهای خود هستند. این ویژگی به دوربین ها کمک می‌کند، حتی زمانی که فضای بیرون تاریک است، دید واضحی از افق داشته باشند. خوبی نور مادون قرمز این است که با چشم انسان قابل مشاهده نیست. از این رو سارقان، نمی توانند از کارکرد و فعال شدن دوربین های مداربسته مطلع شوند.

دلیل این امر به دلیل فناوری های به کار رفته در دوربین های IR است. نور مادون قرمز طول موج بسیار بیشتری داشته و در مقایسه با نور معمولی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، فرکانس کمتری دارد. به عبارت دیگر، اگرچه دوربین مداربسته شما دائماً نور مادون قرمز ساطع می‌کند و اتفاقات درون حوضه آبریز خود را ثبت می‌کند، اما فضای بیرون را روشن نمی‌کند و در تاریکی کامل و کامل باقی می‌ماند.

 

آیا دوربین مداربسته در تاریکی کار می کند؟ - دوربین مداربسته در شب چگونه کار می کند؟

 

کیفیت و چگونگی تصاویر دوربین مداربسته در شب

اکثر دوربین های مداربسته دید در شب که در طول شب کار می کنند، عکس می گیرند. با این حال، در بیشتر موارد، تصاویر به صورت سیاه و سفید ثبت می شوند. چند دوربین امنیتی وجود دارند که دارای فیلترهای تک رنگ هستند و در طول شب مفید می باشند.

دوربین های مداربسته، در طول روز تصاویر و فیلم های ضبط شده را رنگی می گیرند و در طول شب یا حتی زمانی که سطح نور به کمتر از حد مطلوب می رسد، به حالت تک رنگ تغییر می کنند. چند مدل از دوربین های مداربسته وجود دارد که دارای فیلتر IR Cut هستند.

این فیلترها این قابلیت را دارند که در صورت وجود نور کافی در بیرون، نور IR را مسدود کنند. این کار به حفظ کامل و دقیق رنگ ها کمک می کند. فیلترها به طور خودکار در طول شب یا زمانی که سطح نور به زیر آستانه ایده آل می رسد، حذف می شوند.

تغییر عمق میدان دید دوربین مداربسته هنگام دید در شب

هنگامی که دوربین مداربسته ای را نصب می کنید باید به این توجه داشته باشید، ممکن است دوربین مداربسته شما تصویرش در شب همانند تصویر در روز نباشد و دچار مشکل در شب شود. این امر بسیار مهم است از این رو دلایل آن را برای شما شرح می دهیم:

قدرت دید در شب دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته ای یک متراژ برای عمق دید خود دارد؛ به این معنی که از محلی که دوربین مداربسته نصب شده تا چند متر جلوتر خود را به صورت واضح می تواند پوشش دهد؛ این امر مربوط به چراغ های LED مادون قرمزی است که در دوربین مداربسته وجود دارد و هر چقدر این چراغ ها بزرگتر و قوی تر باشند، میدان دید بیشتر و واضح تری را از دوربین دریافت می کنیم.

کیفت لنز و برد دوربین مداربسته

اگر شما می خواهید از قدرت دید در شب دوربین مداربسته مطمئن شوید، از کیفیت آن در روز می توانید به میزان قدرت دید در شب آن پی ببرید. هر چقدر کیفیت در روز بهتر باشد، مسلما دید در شب بهتری نیز دارد.

کیس دوربین مداربسته

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قدرت دید در شب دوربین مداربسته، قاب دوربین مداربسته است؛ دوربین هایی که قاب بزرگتری دارند، مطمئنا LED های بزرگتری در آن ها بکار رفته است و کیفت دید در شب بهتری ارائه می دهند.

 

ویژگی های دید در شب دوربین مداربسته

چند ویژگی دیگر وجود دارد که دوربین های مجهز به قابلیت دید در شب را جدای از ظرفیت دیدن در تاریکی کامل و مطلق جالب می کند. دوربین های IR می توانند از میان گرد و غبار، دود و مه همچنان تصاویر واضح و روشنی را ثبت کنند. آن ها همچنین به راحتی نصب می شوند و در شب تصویری متشکل از رنگ سفید – سیاه به ما ارائه می دهند.

دید در شب رنگی دوربین مداربسته

تا به اینجای مقاله هر آنچه را که لازم بود، درباره دید در شب دوربین مداربسته و نحوه کار آن شرح دادیم؛ در این قسمت قصد داریم تکنولوژی فوق العاده و  جدیدتری را که اخیراً معرفی شده را به شما معرفی کنیم: دید در شب رنگی.

همان طور که از اسمش پیداست، تصاویر ضبط شده، دیگر سیاه و سفید نیستند؛ تصویر در این دوربین های مداربسته، به صورت رنگی دریافت می شود و با نام استار لایت (starlight) یعنی دید در شب رنگی یا وارم لایت (warmlight) دوربین مداربسته رنگی، شناخته می شوند. پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین دوربین مداربسته با قابلیت های متناسب با نیاز خود، مقاله راهنمایی خرید دوربین مداربسته را نیز مطالعه کنید.

 

دوربین مداربسته در شب چگونه کار می کند؟

 

چگونه بفهمم دوربین مداربسته من در شب می تواند ببیند؟

اگر می خواهید بدانید دوربین مداربسته شما در طول شب چقدر خوب می تواند ببیند یا به عبارت دیگر، تصاویر واضحی ارائه دهد، باید چیزی به نام لوکس فیگور را بررسی کنید. لوکس فیگور، معیاری است که به ما کمک می کند بفهمیم آیا نور موجود به اندازه کافی خوب است تا تصویری واضح ارائه شود یا خیر.

دید در شب دوربین مداربسته هنگامی که فعال می شود، تمامی چراغ های دور لنز آن قرمز رنگ می شوند؛ اگر سطح نور به قدر کافی کم نشود که سنسور دوربین مداربسته عمل کند، می توانید انگشت خودتان را مقابل سنسور قرار دهید، با ایجاد فضایی تاریک، بعد از 2 ثانیه چراغ ها روشن می شوند.

اگر رقم لوکس کم باشد، به این معنی است که دوربین به مقدار بسیار کمتری نور نیاز دارد. همچنین باید نگاهی به تعداد کل LED های دوربین داشته باشید. هرچه تعداد ال ای دی ها بیشتر باشد، دوربین می تواند مسافت بیشتری را ببیند و تحت پوشش قرار دهد.

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه، شکی نیست که دوربین های مداربسته ای که دارای امکانات IR هستند، می توانند تصاویر سیاه و سفید با کیفیتی را حتی اگر فضای بیرون کاملا تاریک باشد، ثبت کنند. بنابراین، سرمایه گذاری روی دوربین مداربسته با ویژگی های IR یا دید در شب منطقی است. در واقع، شما می توانید با هزینه کمی برای محافظت و نظارت شبانه روزی از خانه، محل کار، و سایر مکان های مشابه اقدام کنید.

شرکت رصد ایمن آریا با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه فروش کلیه تجهیزات امنیتی و نصب سیستم های دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن و با برخورداری از کادری مجرب و متخصص، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 

 




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.