انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها
انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها

این روزها، اکثر کسب و کارها دوربین های مداربسته را ابزاری حیاتی برای ایمن سازی دارایی های خود در برابر سرقت می دانند و نصب دوربین مداربسته به اقدامی لازم و ضروری تبدیل شده است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین نوع دوربین مداربسته برای راهروها در نظر بگیرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نکات طلایی انتخاب دوربین مداربسته برای راهروها

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها باید به چند نکته کلیدی توجه کنید؛ با در نظر گرفتن این موارد قطعا انتخاب عالی و مطمئنی خواهید داشت؛ بنابراین، حتما آن ها را رعایت کنید:

1. امکان اتصال از راه دور

به لطف فناوری، اکنون می توانیم بسیاری از محافظان ثابت را با بسیاری از دوربین های استراتژیک متصل به یک مرکز فرماندهی، جایگزین کنیم. در محل کار می توانید چندین دوربین مداربسته را در راهروها نصب کنید تا تمامی زوایا را پوشش دهند. دوربین های مداربسته مدرن دارای پشتیبانی شبکه هستند و تا زمانی که اتصال اینترنتی فعال داشته باشید، می توانید از هر جایی به آن ها دسترسی داشته باشید.

شاید بزرگترین مزیت نصب دوربین مداربسته کنترل از راه دور این باشد که تمام اطلاعات در فضای ابری ذخیره می شوند؛ بنابراین، از دست دادن اطلاعات تقریبا غیرممکن است. در واقع، روزهایی که نوارهای دوربین مداربسته غیرقابل خواندن می شد و ما فیلم های ارزشمند را از دست می دادیم، گذشته است.

 

2. تشخیص چهره

بیایید صادق باشیم، زمانی که دوربینی دارید که وقتی شخصی از راهرو عبور می کند، پیام متنی به تلفن شما می فرستد عالی است. اما آیا هر بار که یک کارمند در طول روز، طبق روال عادی از آن راهرو استفاده می کند، باید به شما هشدار داده شود؟ البته که نه.

به عنوان صاحبان کسب و کار، به جز این که بپرسید و بدانید چه کسی از چه راهرویی و در چه زمانی استفاده کرده است، شما وظایف زیادی را بر عهده دارید و بهتر است زمان ارزشمند خود را صرف انجام کارهای دیگری کنید. یک سیستم دوربین مدار بسته خریداری کنید که از تشخیص چهره برای شناسایی متجاوزان و سارقین استفاده می کند. به این ترتیب فقط در مواقع لزوم به شما هشدار داده می شود.

 

3. بین ساعت ضبط یا کیفیت فیلم یکی را انتخاب کنید

دوربین های مداربسته به دستگاه‌های DVR یا ضبط کننده های ویدیوی دیجیتال، متصل می شوند که داده های ویدیویی را به صورت تایم لپس ذخیره می کنند. آن ها دقیقاً مانند هارد دیسک ها در رایانه کار می کنند. از نظر تئوری، یک DVR چهار ترابایتی نسبت به یک DVR  دو ترابایتی که همه چیز را ثابت نگه می دارد، ساعات ضبط بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

با این حال، ضبط کننده های با وضوح بالاتر معمولاً فضای بیشتری را نسبت به DVR با وضوح پایین تر مصرف می کنند. این بدان معناست که اگر بخواهید با فیلمی با وضوح بالاتر ضبط کنید، ساعات کمتری از یک دیسک دریافت خواهید کرد.

بدیهی است که با اضافه کردن یک درایو دیگر می توانید ساعت های بیشتری را برای ضبط دریافت کنید، اما اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای ۷۲۰p تصاویر و فیلم هایی با وضوح کمتر (۳۶۰p) ضبط کنند و در مقابل، تا سه برابر زمان ضبط بیشتری، دریافت می کنند. اقتصادی به نظر می رسد؛ این طور نیست؟ حساب خود را انجام دهید و تعادل کامل را بین ساعت ضبط و کیفیت فیلم پیدا کنید.

 

4. محل راهرو

آیا راهرو در کنار یک پنجره بزرگ قرار دارد یا باید منبع نور جدید اضافه کنید؟ بزرگی راهرو چقدر است؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند، تا تعیین کنید به چند دوربین و مکان های ایده آل آن ها نیاز دارید. شما در اینجا یک هدف دارید: از حداقل تعداد دوربین های مدار بسته برای دستیابی به حداکثر اثر استفاده کنید.

اغلب افرادی را پیدا می کنم که می پرسند: “بهترین نوع دوربین مداربسته برای راهروها چیست؟” این سؤال خوبی است. با این حال، هیچ راه مستقیم و مطمئنی برای پاسخ به آن وجود ندارد. هدف دوربین مداربسته تشخیص این است که چه کسی، چه کاری را در چه زمانی انجام داده است. تا زمانی که دوربین مداربسته، این اصل را رعایت کند، از نظر فنی بهترین دوربین است.

اینجاست که برنامه ریزی استراتژیک مطرح می شود. دوربین مداربسته برای شناسایی افراد و وسایل نقلیه استفاده می شود. برای دسترسی به راهرویی که ایمن می کنید، شخص باید از چه منطقه ای عبور کند؟ این راه ها را شناسایی کنید و مطمئن شوید که دوربین های مداربسته مخصوص در این نقاط وجود دارند. با ایمن کردن درها و پنجره ها شروع کنید.

 

5. به چند دوربین مداربسته برای راهرو ها نیاز دارید؟

می گویند باید دزدی را تعیین کنید، تا بتواند دزد را بگیرید. بنابراین، وقت آن است که مانند یک سارق فکر کنید: از چه مناطقی برای دسترسی غیرمجاز به محل تجاری استفاده می کنید؟ آن ها را ایمن کنید. آیا سارقان در روز می آیند یا شب؟ اگر فکر می کنید سارقان زمانی که هوا تاریک است را برای ورود انتخاب می کنند دوربین های مداربسته مادون قرمز را انتخاب و نصب کنید. به این سؤالات پاسخ دهید تا در مورد محل قرارگیری و نصب دوربین های مدار بسته بهتر تصمیم گیری کنید.

 

دوربین مداربسته برای راهروها

 

6. دوربین های با سیم یا بی سیم؟

سؤال رایج اکثر افراد این است که دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟ باید بگوییم در بیشتر موارد، دوربین های بی سیم برای راهروها بهتر هستند. زیرا، نصب آن ها بسیار ساده تر است و مهم ترین چیز این است که هرگز مجبور نیستید، بعد زیبایی شناسی محل موردنظر خود را، با آویزان کردن سیم های ناخوشایند، به خطر بیندازید. علاوه بر این، جهان بی سیم می شود. شاید زمان تحول و ارتقاء رسیده باشد.

با این حال، دوربین های بی سیم نیز کاستی های خود را دارند. اول این که، آن ها 2.4 گیگاهرتز را با چاپگرها و روترهای بی سیم در محل کار به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که آن ها مستعد تداخل الکترونیکی هستند و به همین دلیل هر چند وقت یک بار به طور تصادفی خرابی را تجربه می کنند. خوشبختانه، آن ها یک DVR داخلی دارند که ویدیو را ضبط کرده و به محض اینکه فید آنلاین شد، آن را ارسال می کند.

اگر دوربین از راهرو شما می گذرد، به جای آن به سراغ سیستم دوربین مداربسته سیمی بروید. دوربین مداربسته سیمی مقرون به صرفه تر بوده و برای این شرایط ایده آل هستند، زیرا شما راه های مختلفی را برای مخفی کردن سیم هایی که در معرض دید هستند، خواهید داشت.

 

7. بودجه مورد نیاز نصب دوربین در راهروها

درست مانند زمینه های دیگر، وقتی نوبت به دریافت سیستم دوربین مداربسته می رسد، همان چیزی را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت خواهید کرد. مطمئناً، می توانید با دقیق و کوشا بودن در خرید خود دوربین‌ های خوبی را در یک معامله به دست آورید، اما احتمالاً از دوربین های ارزان قیمت ناامید خواهید شد. منظور ما این نیست که همه چیزهای گران قیمت، خوب هستند؛ اما، قیمت و کیفیت بیشتر اوقات دست به دست هم می دهند.

یک پیمانکار قابل اعتماد را استخدام کنید که از جزئیات این تجارت مطلع باشد. آن ها شما را راهنمایی می کنند تا بهترین نوع دوربین مداربسته برای راهروها را بدون به خطر انداختن بودجه خود، تهیه کنید. این کاری است که آن ها برای امرار معاش انجام می دهند.

 

8. با برندهای معتبر همراه شوید

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هنوز با کسی که که تحت تأثیر کیفیت فیلمبرداری دوربین مداربسته برندهای عمومی قرار گرفته باشد، مواجه نشده ایم! ابتدا از کیت های دوربین مدار بسته با برند ضعیف، دوری کنید. آن ها گزینه های و مزایای بسیار محدودی را ارائه می دهند و با راهروهای محل کار کنونی، همخوانی ندارند. عاقلانه روی خرید بهترین نوع دوربین مداربسته از برندهای معتبر، برای راهروها سرمایه گذاری کنید تا دیگر هرگز مجبور به تعویض آن ها نشوید.

 

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها

 

9. از دام های رایج دوری کنید

بسیاری از افراد هنگام خرید دوربین مداربسته و تجهیزات آن مرتکب اشتباهاتی شده اند. بخشی از این آمار نباشید؛ اطمینان حاصل کنید، در حال خرید یک بسته DVR هستید که با تمام لوازم جانبی همراه است. مطمئن شوید که نرم افزار و ریموت را در اختیار دارید. دوباره، قبل از خرید سیستم نظارت، یک نگاه نهایی به راهرو خود بیندازید.

دام ها به طور کلی گران هستند و شما نمی توانید در اینجا اشتباه کنید. نکته کلیدی مهم در نصب یک سیستم نظارت خوب در راهروی شما این است که دقت لازم را به خوبی به کار ببرید. اکنون که این موضوع را می دانید، به احتمال زیاد تصمیم درستی خواهید گرفت.

 

جمع بندی

از آنجا که بیشتر رفت و آمد ها از راهروهای منزل، دفاتر و یا هر مکان دیگری انجام می شود، نصب دوربین مداربسته برای راهروها از اقدامات لازم و ضروری است. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم را در خصوص انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای راهروها، به دست آورده باشید.

شرکت رصد ایمن آریا با سال ها سابقه درخشان کاری در زمینه نصب دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، اینترنت پر سرعت، اعلام حریق و.. از شرکت های شناخته شده و معتبر در تهران محسوب می شود و آماده خدمت رسانی به عزیزانی است که قصد دارند، منزل خود را به سیستم امنیتی مداربسته مجهز کنند.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.