نصب تجهیزات دوربین مداربسته
نصب تجهیزات دوربین مداربسته

نصب تجهیزات دوربین مداربسته

در حال حاضر دوربین های مداربسته در اکثر مکان ها مانند مراکز خرید، مؤسسات، صنایع تولیدی و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، نصب دوربین مدار بسته در خودرو و وسایل نقلیه نیز انجام می شود. با این حال، ممکن است اهمیت این نوع دوربین ها را درک نکرده باشید. در زیر برخی از مزایای نصب دوربین مداربسته در منزل یا محل کار و همچنین اقدامات لازم در حین نصب آورده شده است:

 

1. امنیت بهبود یافته وجود دارد

اکثر دوربین های مداربسته به طور معمول به دو صورت کار می کنند. آنها عملیات ضبط و همچنین انتقال داده ها را به طور همزمان انجام می دهند. از نظر امنیت، این یک مزیت مضاعف است. در واقع، می توانید از طریق نظارت ایمن آنچه را که در خانه شما اتفاق می افتد، مشاهده کنید. علاوه بر این، هر فعالیتی مانند خواب کودک را تماشا خواهید کرد. دوربین ها نیز به صورت استراتژیک قرار گرفته اند. با سیستم مانیتورینگ، می توانید از طریق نصب دوربین مدار بسته روی کامپیوتر و یا نصب دوربین مداربسته روی گوشی آنچه را که اتفاق می افتد، در هر جای جهان که باشید، مشاهده کنید.

 

2. در تعقیب قضایی کمک می کند

دوربین‌های مداربسته همچنین می‌توانند در صورت وقوع جرائمی مانند سرقت، تجاوز و عملیات تروریستی، شواهد ملموس و قابل استناد ارائه کنند. شواهد بصری که از فیلم دوربین مداربسته به دست می آورید، آغاز و پیگیری روند قانونی را آسان تر می کند. بنابراین، به شناسایی افراد خاطی کمک می کند.

 

3. بهره وری کسب و کار افزایش خواهد یافت

به عنوان صاحب یک کسب و کار، باید بدانید، دوربین های مداربسته کارایی را افزایش می دهند. برای درک این موضوع مهم، مطالعه مقاله ما با عنوان 8 دلیل برای نصب دوربین مداربسته در دفتر را از دست ندهید. ذکر این نکته لازم است که، احتمال وقوع سرقت با نصب دوربین مداربسته نیز کاهش می یابد؛ زیرا، سایت و محیط کار، توسط دوربین های مدار بسته تلویزیونی محافظت می شود.

 

4. سودآوری بهبود خواهد یافت

از آنجایی که با نصب دوربین مداربسته بر تراکنش های نقدی نظارت می شود، تا حد زیادی سودهای کلان در کسب و کار محقق خواهد شد. بیشتر دزدی هایی که در محل کار اتفاق می افتد، توسط کارگران یا کارمندانی انجام می شود که در محل کار تنها مانده و بدون ناظر هستند. با نصب دوربین مداربسته سیستم امنیتی، صاحبان مشاغل می توانند بدون نیاز به در دسترس بودن در محل، از کالاها و دارائی های نقدی و غیرنقدی خود مراقبت کنند.

 

5. تجربه مشتری افزایش خواهد یافت

بیشتر شرکت‌های بزرگ جهت نظارت تصویری به منظور شناسایی عادات و گرایش‌های مشتری از دوربین های مداربسته استفاده می‌ کنند. این فیلم ها و تصاویر باعث می شود، تحلیلگر اطلاعات، مکان های مختلف را بررسی و در صورت نیاز، تلفیق کند و همچنین، تجربه مثبت در مشتریان را ارتقاء دهد. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  • بهبود الگوهای خرید
  • گسترش جذابیت برای کارکنان
  • قرار دادن و چیدمان مناسب محصول.

 

مزایای دوربین های مداربسته

 

نحوه نصب تجهیزات دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته و تجهیزات آن، مراحل ساده ای وجود دارد. نصب دوربین مداربسته ساده یا نصب دوربین مداربسته حرفه ای در هر صورت نیاز به تخصص و مهارت دارد. اگر نمی توانید دوربین مداربسته را به تنهایی نصب کنید، می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا در فرآیند نصب به شما کمک کند. با خواندن مقاله راهنمایی خرید دوربین مداربسته به راحتی با تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته آشنا خواهید شد. در ادامه مراحل و نحوه نصب تجهیزات دوربین مداربسته را شرح خواهیم داد:

 

1. نصب هارد روی دستگاه DVR

ابتدا تمام پیچ های درب دستگاه را باز کرده و کنار بگذارید، در مرحله بعدی دو کابل ساتا (کابلی که رابط بین برد دستگاه و هارد است) را به برد وصل کرده و سر دیگرش را به هارد متصل کنید طوری که کاملا در جای خود قرار گرفته باشد. در مرحله بعدی، دستگاه را برگردانید و در قسمت های مشخص شده، هارد دیسک را به بدنه دستگاه پیچ کنید و بعد از اتمام کار، درب آن را دوباره ببندید.

 

2. نصب آداپتور مرکزی

در منبع تغذیه های سوییچینگ که با آمپرهای مختلف برای دوربین مداربسته به کار می روند، یک قسمت ورودی برق شهری 220 ولت وجود دارد که بالای آن با علامت L و N مشخص شده است و در قسمت خروجی برق دوربین مداربسته دو قسمت مثبت که با علامت +V و قسمت منفی با علامت -V و یا COM، مشخص شده اند که باید برق دوربین مداربسته خود را به آنها وصل کنید.

 

3. نصب دوربین مداربسته

شما می توانید نصب دوربین مدار بسته را با توجه به محیط و زاویه تصویربرداری و مسیر کابل کشی آن، انتخاب کنید و اینکه تصمیم بگیرید آن را روی دیوار یا زیر سقف و یا روی پایه نصب کنید؛ اما، توجه داشته باشید، حتما برای نصب دوربین مداربسته در فضای باز، سایر متعلقات دوربین شامل فیش BNC و آداپتور دوربین مداربسته را در داخل باکس قرار دهید.

 

4. کابل کشی دوربین مداربسته

مهم نیست از چه نوع کابل یا با چه کیفیتی استفاده می کنید، مهم این است که اگر در فضای مسقف کابل کشی می کنید حتما از قسمت های غیرقابل دید مانند سقف های کاذب، اقدام به کابل کشی نمایید؛ همچنین، حتما در قسمت های در معرض دید برای شکیل شدن کار، از داکت استفاده کنید و برای قسمت های زیر کار ساختمان حتما از لوله برق زیر کار بهره بگیرید. اگر در محیط باز کابل کشی می کنید، تأکید می کنیم از لوله فلکسی استفاده شود و با بست های مخصوص خودش آن را به دیوار پیچ کنید.

 

5. نصب فیش BNC

یکی از اتصالات مهم در دوربین مداربسته فیش BNC می باشد که در دو نوع پیچی و پرسی می توانید از آن استفاده کنید؛ البته، اگر آچار مخصوص آن را دارید حتما از بی ان سی پرسی استفاده کنید. فیش های BNC در سر و ته کابل نصب می شوند و به حالت مادگی فیش هستند؛ یک سر به DVR و سر دیگر به دوربین مداربسته متصل می شود.

 

6. چک کردن نهایی بعد از نصب دوربین مداربسته

بعد از اینکه تمامی دوربین ها نصب شد و کابل کشی صورت گرفت، برای اطمینان خاطر خود و این که چیزی را فراموش نکرده باشید، حتما یک بار مسیر کلی نصب تجهیزات دوربین مداربسته را بررسی کنید.

 

7. راه اندازی تمامی تجهیزات

حال به بخش شیرین نصب دوربین مداربسته یعنی راه اندازی تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم؛ در این قسمت باید DVR  و منبع تغذیه دوربین مداربسته را به برق شهری 220 ولت وصل کرده و برای انتقال تصویر بر روی مانیتور و یا تلویزیون از کابل تصویر VGA (مخصوص مانیتور و فقط انتقال تصویر) و یا کابل HDMI (با کیفت بسیار بالاتر از VGA و انتقال تصویر و صدا) استفاده نمایید. بعد از آنکه تصویر مشاهده شد، نوبت به بخش تنظیمات دستگاه DVR، تنظیمات زاویه و میدان دید دوربین مداربسته می رسد که باید با دقت انجام شود.

 

نحوه نصب دوربین مداربسته

 

انتقال تصویر بر روی گوشی، تبلت و کامپیوتر

بعد از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته می توانید با متصل کردن کابل اینترنت به دستگاه DVR، آنلاین کردن دستگاه و نصب نرم افزار مربوط به DVR روی موبایل و کامپیوترتان، از راه دور هم به تصاویر دسترسی داشته باشید.

نتیجه

موارد فوق اطلاعات بسیار مهمی در مورد نصب تجهیزات دوربین های مداربسته می باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، نصب دوربین های مدار بسته برای مؤسسات خصوصی و دولتی اهمیت زیادی دارند. در حالی که نصب تجهیزات مزایای مختلفی دارد، توضیحات ذکر شده تنها به برخی از آن ها اشاره کرد. به طور کلی، پیشنهاد می کنیم، دوربین های مداربسته را خریداری کنید تا علاوه بر افزایش امنیت از سایر کمک های آن نیز بهره مند شوید.

می توانید با کارشناسان رصد ایمن آریا در ارتباط باشید، تا شما را در زمینه نصب و راه اندازی انواع دوربین های مداربسته راهنمایی کنند.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.