دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن و راه اندازی آن
دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن و راه اندازی آن

دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن و راه اندازی آن

دوربین مداربسته آی پی (IP) هایک ویژن یکی از معدود دوربین هایی است که واقعاً به راحتی به اینترنت متصل می شود و حتی می توانید از یک مکان راه دور با استفاده از مرورگر وب به فید دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از خوبی های این دوربین این است که راه اندازی دوربین IP هایک ویژن واقعا آسان است و می توانید نصب دوربین را به روشی ساده انجام دهید. برای تکمیل تنظیمات، راهنمای استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید آن را به روشی بسیار ساده پیکربندی کنید. اما نکات و ترفندهای خاصی در رابطه با راه اندازی دوربین IP (آی پی) هایک ویژن وجود دارد؛ به شما پیشنهاد می کنیم این نکات را در ذهن خود نگه دارید تا بهترین نتیجه را با استفاده از آن ها بگیرید. برای راهنمایی و کمک به شما، این نکات و ترفندها را در ادامه این مقاله با شما به اشتراک می گذاریم.

 

دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن

هایک ویژن یک شرکت معتبر و فعال چینی، در زمینه تولید طیف گسترده ای از سیستم ها و تجهیزات حفاظتی و امنیتی در جهان می باشد. به دلیل تنوع محصولات این برند، در اکثر پروژه های نصب سیستم های حفاظتی مانند دوربین مداربسته آی پی، در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کیفیت و رعایت استانداردها، قیمت مناسب یکی دیگر از ویژگی های دوربین های هایک ویژن است.

بی دلیل نیست که شرکت هایک ویژن، سهم بزرگی از بازار دوربین های مداربسته در جهان را به خود اختصاص داده است؛ زیرا، نیاز مشتریان و ارتقا مستمر محصولات از اولویت های این شرکت است. در ادامه، اقدامات لازم قبل از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن را با هم مرور می کنیم:

انجام تحقیقات اساسی در بازار

قبل از هر چیز باید بدانید، انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود است. همه این دوربین ها ممکن است کار شما را انجام ندهند و فقط تعداد کمی از آن ها، مطابق با انتخاب و نیاز شما کار می کنند. بنابراین، بسیار مهم و ضروری است که تحقیقات خود را بر این اساس انجام دهید و دوربین مداربسته ای خریداری کنید که به اندازه کافی مناسب نیاز شما باشد. پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP را مطالعه کنید تا با دید بهتری انتخاب متناسب با نیاز خود را انجام دهید.

هنگامی که شما تحقیقات خود را انجام دهید، می توانید کیفیت دوربین های مداربسته آی پی هایک ویژن را بیابید و همچنین می توانید تصمیم خود را به روشی هوشمندانه بگیرید. جدای از آن، نصب دوربین مداربسته آی پی خود را نیز، به شیوه ای حرفه ای انجام خواهید داد.

 

برنامه ریزی خود را انجام دهید

اگر هر کاری را بدون برنامه ریزی مناسب انجام دهید، در نهایت با مشکل مواجه خواهید شد و همین امر در مورد راه اندازی دوربین مداربسته IP هایک ویژن نیز صدق می کند. در واقع، شما باید تنظیمات دوربین خود را مطابق با برنامه اصولی انجام دهید و نباید در این موضوع خاص اشتباه کنید. این موضوع واقعاً مهم است و باید مطمئن شوید که همه چیز طبق برنامه ریزی شما پیش می رود. این کار به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید و هیچ گونه پیشامد دیگری در تنظیم دوربین خود نخواهید داشت.

 

فایروال خود را پیکربندی کنید

اگر فایروال را در رایانه یا شبکه خود پیکربندی کرده اید، ممکن است از خارج به دوربین خود دسترسی نداشته باشید. شما باید این نکته اساسی را به خاطر بسپارید که راه اندازی دوربین مداربسته IP هایک ویژن به مجوز خاصی از شما نیاز دارد و باید آن را در هیچ شرایطی از دست ندهید. بنابراین، اگر فایروال خود را پیکربندی کنید و اگر به آن اجازه دسترسی به محتوا یا داده‌ها را از یک مکان خارجی بدهید، می‌توانید حتی از یک مکان راه دور به دستگاه DVR دسترسی داشته باشید؛ در غیر این صورت، این مزیت را در اختیار نخواهید داشت.

 

دریافت اینترنت پرسرعت

سرعت اینترنت همچنین نقش مهمی برای دسترسی به داده های شما از یک مکان راه دور دارد. اگر اتصال اینترنت پرسرعت ندارید، ممکن است در دسترسی به فید ویدیو از مکان‌های دیگر با مشکل مواجه شوید. این بدان معناست که سرعت پایین اینترنت به شما کمک نمی‌کند به نتیجه خوبی برسید و حتی تکمیل راه‌اندازی دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن شما را به درستی انجام نمی‌دهد. از این رو، توصیه می شود زمانی که این دوربین را در محل مورد نظر خود نصب می کنید تا از خارج نیز به فید ویدیو دسترسی داشته باشید، باید از یک اتصال اینترنت پرسرعت برخوردار باشید.

 

دریافت یک IP ثابت

گرفتن یک IP ثابت برای WAN پیشنهاد دیگری است که به همه شما می دهیم. می‌توانید راه‌اندازی دوربین مداربسته IP هایک ویژن خود را به روشی هوشمندانه انجام دهید، حتی می‌توانید از خارج به آن دسترسی داشته باشید، اما اگر یک IP ثابت ندارید، دفعه بعد ممکن است بدون کمک اضافی، به فید ویدیو دسترسی نداشته باشید. اگر به صورت منظم از ISP خود IP داینامیک دریافت کنید، نتیجه خوبی نخواهید داشت و برای شما دردسر ایجاد می کند. بنابراین اکیداً توصیه می شود که سعی کنید این اشتباه را انجام ندهید و یک IP ثابت دریافت کنید. این IP ثابت اطمینان حاصل می کند که URL برای دسترسی به هر فید ویدیویی هرگز برای شما تغییر نمی کند و می توانید موارد مورد نظر خود را از هر کجای دنیا بررسی کنید.

 

به سخت افزار توجه کنید

همانطور که در بالا گفتم، شما می توانید انواع مختلف دوربین مداربسته IP هایک ویژن را در بازار تهیه کنید؛ این موضوع درباره همه سخت افزارهای جانبی نیز صدق می کند. اگر مرتکب این اشتباه شوید، سخت افزار اشتباهی را انتخاب خواهید کرد، در این صورت ممکن است در تنظیمات دوربین خود با مشکل جدی مواجه شوید. پس توصیه می شود این اشتباه را هم مرتکب نشوید و به قسمت سخت افزاری آن نیز توجه کنید. در این روش باید مطمئن شوید که سخت افزار با کیفیتی تهیه کرده اید تا از هر گونه اتفاق یا مشکل جلوگیری کنید. سخت افزار با کیفیت خوب همچنین این اطمینان را ایجاد می کند، راه اندازی دوربین IP هایک ویژن خود را به شیوه ای مناسب انجام داده اید.

 

استفاده از سقف برای کابل اینترنت

استفاده از سقف برای نصب کابل اینترنت، بسیار مهم است. شما باید این گزینه را برای راه اندازی دوربین IP هایک ویژن خود امتحان کنید؛ زیرا، اگر از این گزینه استفاده کنید، حتی می توانید به راحتی به آن قدرت دهید. همچنین، اگر از گزینه power on ethenet استفاده می کنید، می توانید پریز برق را در سقف کاذب پنهان کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از سقف برای کابل اینترنت این است که می‌توانید در واقع کابل‌های کامل را نیز مخفی کنید که این بهترین راه‌حل برای شما در حین انجام تنظیمات دوربین IP هایک ویژن با استفاده از کابل است.

 

جمع بندی در مورد استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن

علاوه بر تمام نکات ذکر شده در بالا، توصیه می شود، در صورت نیاز برای راه اندازی دوربین IP هایک ویژن از متخصصان کمک بگیرید. در واقع، نصب و راه اندازی این دوربین واقعا آسان است، اما در برخی موارد ممکن است همه چیز برای شما پیچیده شود. به عبارت دیگر، ممکن است نیاز به سوراخکاری داشته باشید یا ممکن است لازم باشد کابل را در سقف کاذب خود قرار دهید. این کارها آسان نیست و در هیچ شرایطی نباید ریسک کرد.

بنابراین، برای جلوگیری از هر نوع پیشامد یا مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، در هیچ شرایطی نباید این اشتباه را انجام دهید؛ درواقع، نحوه نصب دوربین مداربسته هایک ویژن یک فرایند تخصصی است. اگر قصد دارید منزل یا محل کار خود را به سیستم مداربسته مجهز کنید، شرکت رصد ایمن آریا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.