تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP
تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP

تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP

تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP

دوربین مداربسته اغلب گوش ها و چشم ها هستند که هر چیزی را که در سرتاسر ملک در حال انجام است نظارت می کنند. این سیستم ها این قابلیت را دارند که هر اتفاقی را که در داخل و اطراف ملک شما اتفاق می افتد به مدت چندین ساعت ضبط کنند و توانایی بزرگنمایی گسترده ای دارند. این بدان معناست که چهره متجاوزان به راحتی قابل شناسایی است و در صورت لزوم می توان از آنها برای اهداف تحقیقاتی استفاده کرد. دو نوع اصلی از سیستم های مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: مراحل نصب دوربین مداربسته به صورت گام به گام

 

سیستم های مداربسته آنالوگ

سیستم های آنالوگ تصاویر را بر اساس فناوری آنالوگ قبل از ضبط بر روی نوارهای دیجیتال انتقال می دهند. این سیستم ها اطلاعات را برای اهداف آینده ضبط می کنند و اغلب اوقات نمی توان به صورت زنده به آنها دسترسی داشت و بهترین گزینه برای نظارت بر فروشگاه ها یا اموالی نیست که در یک مکان دور قرار دارند. کیفیت تصویر در محیط دوربین مداربسته آنالوگ نیز بسیار پایین است و به انسان برای تغییر نوارها به طور منظم متکی است. اولین سیستم که به عنوان سیستم نظارتی ارائه شد همین دوربین مداربسته آنالوگ بود که در زمان خودش کلی ارزش مادی و معنوی داشت ولی با پیشرفت تکنولوژی دیگر از دوربین مداربسته های آنالوگ استفاده نمی شود و همه پی تعویض آن با دوربین مداربسته دیجیتال و بروز هستند.

 

نصب دوربین مداربسته آنالوگ

همان طور که در قسمت قبل خواندید، دوربین های مداربسته آنالوگ دوربین هایی هستند که دریافت و ارسال اطلاعات را به وسیله امواج آنالوگ انجام می دهند. بعد از نصب دوربین مداربسته آنالوگ، تصاویر به دستگاه DVR ارسال می شود. این دستگاه، عملیات ضبط تصاویر آنالوگ دریافتی از دوربین مداربسته آنالوگ را بعد از تبدیل به داده های دیجیتال قابل ذخیره بر روی هارددیسک انجام می دهد.

 

 

دوربین مداربسته دیجیتال چیست؟

انقلاب عظیمی در بخش امنیتی رخ داده است، بنابراین روش های پیشرفته نظارت بر حرکت و دسترسی در یک منطقه در دسترس است. دوربین مداربسته دیجیتال یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر رایانه شخصی و چند کاناله است که از فناوری فشرده سازی تصویر پیشرفته استفاده می کند تا بالاترین کیفیت فیلم و تصویر را برای شما به ارمغان بیاورد. در یک محیط دیجیتال، بسیاری از دوربین های مداربسته را می توان در یک شبکه نصب کرد و از طریق یک مانیتور مشاهده کرد. نکته جالب‌تر در مورد دوربین مداربسته دیجیتال این است که با نصب دوربین‌های بیشتر می‌توان سیستم را گسترش داد. هیچ محدودیتی در مورد نوع دوربینی که باید نصب کنید وجود ندارد زیرا طیف وسیعی از دوربین ها را پشتیبانی می کند. در صورتی که قبلاً یک سیستم آنالوگ در ملک خود نصب کرده اید، تنها کاری که برای پشتیبانی از یک سیستم دیجیتال باید انجام دهید یک ارتقاء ساده است.و شما براحتی میتوانید سیستم قبلی خود را با دوربین مداربسته دیجیتال و بروز تعویض نمود و فقط نیاز به تعویض دستگاه dvr و دوربین هاست.

 

 

دوربین مداربسته IP چیست؟

دوربین های مبتنی بر IP سیستم های امنیتی آینده هستند. مکانیسم عمل آنها بسیار آسان است زیرا صدا و تصاویر را قبل از انتقال از طریق اتصال به اینترنت و یا شبکه داخلی به داده تبدیل می کند. مزیتی که این دوربین در مقایسه با دوربین های مداربسته آنالوگ ارائه می دهد انعطاف پذیری بیشتر، نصب آسان تر و عملکرد بسیار بهتر است. سیستم دوربین مبتنی بر IP نیز در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار، بسیار بهتر ادغام می شود.

 

مزیت های دوربین مداربسته آی پی

حال چند مزیت عالی دوربین مدار بسته آی پی را برای شما مطرح می کنیم:

  • گرانترین سیستم دوربین مداربسته محسوب می شود.
  • دوربین مداربسته IP، راحت ترین نصب را در بین دوربین های مداربسته (VH) دارد.
  • از دوربین مداربسته آی پی می توانید بهترین و بالاترین کیفیت تصویر را دریافت کنید؛
  • در حال حاضر، دوربین مداربسته IP بهترین دوربین مداربسته در بازار محسوب می شود؛
  • تنها دوربینی است که می توان بدون محدودیت متراژ کابل کشی، آن را تا فاصله های دور از دستگاه گیرنده نصب نمود.
  •  

نصب دوربین مداربسته آی پی

در نصب دوربین مداربسته آی پی که به آن دوربین مداربسته تحت شبکه نیز گفت می شود، برخلاف دوربین های آنالوگ، از طریق پروتکل شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. این مورد در دوربین های آنالوگ توسط کابل اتفاق می افتد. از این رو، مراحل نصب دوربین مداربسته آی پی با دوربین های آنالوگ تفاوت دارد. می توانید برای آشنایی با نصب و راه اندازی این دوربین ها مقاله دوربین مداربسته آی پی هایک ویژن و راه اندازی آن را مطالعه کنید.

 

آنالوگ در مقابل دوربین مدار بسته IP

در حالی که سیستم‌های دوربین مدار بسته IP سیگنال‌های ویدئویی را از طریق شبکه ارسال می‌کنند، سیستم‌های آنالوگ فید را به یک ضبط‌کننده ویدئوی دیجیتال ارسال می‌کنند. در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی بین دوربین های مداربسته آنالوگ و IP ارائه شده است.

 

کیفیت عکس

بهترین دوربین های آنالوگ حتی نمی توانند با بدترین دوربین مداربسته دیجیتال و یا حتی دوربین مداربسته IP که امروزه در بازار موجود هستند مقایسه شوند. وضوح دوربین های آنالوگ چیزی است که هرگز نمی توانید آن را تحسین کنید زیرا معادل کمتر از یک مگاپیکسل است. با دوربین های مداربسته IP می توانید مطمئن باشید که تصویری عالی خواهید داشت که حتی در یک میدان دید وسیع تر نیز عالی به نظر می رسد. یک دوربین مداربسته ip منفرد می تواند ناحیه ای را پوشش دهد که توسط سه یا چهار دوربین آنالوگ پوشانده شده است. تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP

 

تجزیه و تحلیل ویدئو

تجزیه و تحلیل ویدیو جایی است که می توانید سیستم خود را طوری تنظیم کنید که رویدادهایی را که در میدان دید دوربین شما رخ می دهند، علامت گذاری کند. این می تواند هر چیزی باشد، از آشکارسازهای حرکت، اجسام گم شده تا دستکاری در دوربین یا اجزای آن. به جای بررسی کل ضبط، سیستم شما را به جایی که این رویدادها رخ داده است هدایت می کند، بنابراین در وقت گرانبهای شما صرفه جویی می کند. اکثر سیستم های آنالوگ تجزیه و تحلیل مفیدی ندارند، اما این ویژگی ها در دوربین مداربسته IP به خوبی توسعه یافته اند.

 

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

در محیط آنالوگ، تمام دوربین هایی که در دسترس هستند باید به صورت جداگانه به دستگاه DVR متصل شوند. با این حال، این مورد در مورد دوربین های IP صدق نمی کند زیرا دور زدن سوئیچ ها کاملاً امکان پذیر است، بنابراین نیاز به سیم کشی گسترده کاهش می یابد. تعداد دوربین هایی که می توانند در یک محیط آنالوگ وصل شوند بسیار محدود است زیرا کار سخت است و همچنین نیاز به کابل کشی عظیم است. با استفاده از سوئیچ‌ها و کابل‌های خاصی که برق را انتقال می‌دهند، می‌توان دوربین‌ های بیشتری را نصب کرد و در عین حال نیاز به سیستم منبع تغذیه جداگانه را از بین برد.

 

دوربین مداربسته آنالوگ در مقابل دوربین مداربسته دیجیتال

سهولت نصب

در حالی که سیستم های آنالوگ پیچیده تر هستند، دست و پا گیر، حجیم و کار فشرده هستند. سیم کشی زیادی مورد نیاز است، که باعث می شود کمی هزینه بر باشد. اخیراً سیستم های دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که نصب آنها را آسان می کند. آنها سیستم های پلاگین و بازی هستند که به نصب آسان تر و بدون استرس کمک می کنند. سازندگان سیستم های دیجیتال در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که دوربین های امنیتی دیجیتال موجود را می توان با تلاش کمی نصب کرد.

 

استفاده از زیرساخت های موجود

در بیشتر محل‌ها سیستم آنالوگ نصب شده است و نیازی به سیم‌کشی اضافی جدید برای سیستم‌های دیجیتال نیست، زیرا از همین سیستم می‌توان در محیط دیجیتال نیز استفاده کرد. این انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند و در عین حال سرمایه گذاری اولیه شما را نیز به حداکثر می رساند، به خصوص زمانی که می خواهید ارتقاء خود را در طول زمان گسترش دهید.

 

اثربخشی هزینه

در حالی که هزینه سیستم آنالوگ بسیار پایین است، این تصور غلط وجود دارد که دوربین های دیجیتال مانند دوربین مدار بسته IP هزینه زیادی ندارند. بسته به نیازهای نظارتی خود، شما مختار هستید گزینه ای را انتخاب کنید که به خوبی نیازهای شما را برآورده کند.

 

دوام

اگرچه دوربین های آنالوگ بادوام هستند، اما سیستم های ویدئویی IP به طور استثنایی بادوام شناخته می شوند. شما می توانید از قابلیت های ذخیره سازی عظیم و همچنین کیفیت رنگ فوق العاده ای که سیستم های دیجیتال در مقایسه با آنالوگ ارائه می دهند لذت ببرید. تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ، دیجیتال و IP

 

قابلیت های گسترش

سیستم های آنالوگ در مقایسه با دوربین های امنیتی دیجیتال مبتنی بر IP، قابلیت گسترش محدودی دارند. این با معرفی برنامه های ویدیویی برای استفاده از راه دور، ابر خصوصی و تجزیه و تحلیل برای کمک به بهبود راه حل ها بیشتر شده است. قابلیت‌های ذخیره‌سازی آنالوگ را نیز می‌توان افزایش داد، اما نه به اندازه‌ای که در محیط‌های دیجیتال و مبتنی بر IP وجود دارد.

 

کدامیک بهتر است؟

نوع دوربینی که نصب می کنید به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. دوربین های آنالوگ برای مناطق کوچک خوب هستند در حالی که دوربین های دیجیتال و مبتنی بر IP انتخاب عالی برای مناطق وسیع هستند. با این حال، این ها را می توان به صورت ترکیبی نیز نصب کرد، اما نصب آن ها توسط یک تکنسین مجرب ضروری است. می توانید به راحتی در ویدئوی هر آنچه راجب دوربین مداربسته و چه دوربینی برای ما مناسب است بهترین انتخاب را متناسب با نیازهای خود، داشته باشید.

 




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.