رزولوشن دوربین مداربسته چیست
رزولوشن دوربین مداربسته چیست

رزولوشن دوربین مداربسته چیست

رزولوشن دوربین مداربسته چیست و چگونه آن را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم این روزها متوجه شده اند که سرمایه گذاری روی یک سیستم دوربین مداربسته چقدر مهم است. یک سیستم دوربین مداربسته از چندین دوربین تشکیل شده است که در یک شبکه به یکدیگر متصل شده اند تا تصاویر نظارتی از یک منطقه مشخص را ارائه دهند. در حالی که سیستم‌های امنیتی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در محافظت از سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندتان کمک کنند، اما همه آنها در رفع نیازهای شما بسیار مؤثر نیستند. این پست مشخصات خاصی را نشان می دهد که وقتی به دنبال بهترین رزولوشن دوربین مداربسته هستید باید به دنبال آنها باشید.

مطلب پیشنهادی: نصب دوربین مداربسته به صورت گام به گام

 

1. برای اینکه بتوانید رزولوشن های دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنید، ابتدا باید استانداردهای رزولوشن رایج موجود در بازار را بشناسید.

به عنوان مثال، تمام وضوح های بیش از 1 میلیون پیکسل معمولاً مگاپیکسل نشان داده می شوند. همین امر در مورد دوربین‌های مداربسته نیز صدق می‌کند و این می‌تواند به شما در انتخاب یک دوربین مداربسته خوب کمک کند که تصاویر واضحی را در تمام ضبط‌های شما ثبت کند. همیشه به یاد داشته باشید که برای دوربین های شما برای تولید تصاویر جزییات، انتخاب دوربین های با وضوح بالا همیشه معنی دارد.

 

2. به طور مشابه، شما همچنین باید ویژگی روشنایی یک سیستم دوربین مداربسته خاص در بازار را در نظر بگیرید تا بتوانید به نیازهای خود پاسخ دهید.

به عنوان مثال، اگر کسب و کاری دارید که هم در روز و هم در شب فعالیت می کند، به دوربینی نیاز دارید که بتواند هم در شب و هم در روز تصاویر عالی بگیرد. در حالی که اکثر دوربین ها برای تولید تصاویر دقیق به نور کافی نیاز دارند، متوجه خواهید شد که در طول شب که نور محدود وجود دارد ممکن است اینطور نباشد. خوشبختانه، با بسیاری از سیستم‌های دید در شب مدرن که امروزه توسعه یافته‌اند، می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیتی را با یا بدون نور در آن منطقه خاص ثبت کنید.

 

3. قبل از انتخاب برحسب رزولوشن ، توصیه می شود لنز سیستم دوربین مدار بسته را بررسی کنید

باید بدانید که لنز دوربین شما زاویه مورد نیاز برای برآورده کردن خواسته های امنیتی شما را به شما می دهد. علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تصاویر ویدیویی واضحی داشته باشید، میدان دید شما را نیز افزایش می‌دهد، که به شما کمک می‌کند هر گونه فعالیت مشکوکی را که در کسب‌وکارتان انجام می‌شود ثبت کنید. هنگامی که لنزهای مناسب را برای دوربین های مداربسته خود انتخاب کردید، این قابلیت می تواند تا حد زیادی دامنه نظارت در اطراف ملک شما را افزایش دهد.

 

4. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید پلت فرم دوربین است که سیستم های امنیتی شما را اجرا می کند.

این پتانسیل بهبود یا محدود کردن قابلیت‌های رزولوشن دوربین‌ مداربسته شما را دارد. به عنوان مثال، دوربین‌های آنالوگ می‌توانند بیش از 700 خط (تقریباً D1 کامل) را از طریق کواکس ارسال کرده و ضبط کنند، در حالی که دوربین‌ های شبکه یا IP می‌توانند مانند رایانه‌های معمولی از طریق CAT5 ارسال کنند. از سوی دیگر، دوربین‌ های با وضوح بالا ممکن است تصاویر را با وضوح بالاتر ضبط کنند و سپس داده‌ها را با در دسترس قرار دادن آن‌ها به صورت کواکسی رمزگشایی کنند. هنگامی که پلتفرمی را که برای اجرای سیستم های نظارتی خود استفاده می کنید شناسایی کردید، انتخاب بهترین وضوح های موجود بسیار آسان تر خواهد بود.

 

5. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که یک برنامه دوربین مدار بسته قدرتمند را انتخاب کنید که بتواند وضوح مورد نظر شما را پشتیبانی کند.

به طور معمول، راه اندازی دوربین مدار بسته شامل تجهیزات فیلمبرداری نیز می شود و باید مطمئن شوید که قابلیت وضوح موجود با وضوح ارائه شده توسط دوربین شما مطابقت دارد. وضوح تصویر ممکن است هنگام راه‌اندازی سیستم‌های خود اهمیت زیادی نداشته باشد، اما زمانی که یک حادثه مهم رخ می‌دهد، متوجه خواهید شد که این ویژگی ساده چقدر مفید است. هنگامی که کارآگاهان از محل شما بازدید می کنند و تصاویری با وضوح بالا پیدا می کنند، سپاسگزار خواهند بود زیرا هنگام شناسایی مجرمان در هنگام سرقت کار آنها را ساده می کند.

 

جمع بندی

در نهایت، قبل از انتخاب سیستم های دوربین مدار بسته مناسب، همیشه باید مطمئن شوید که قابلیت زوم در دسترس است. یک ویژگی زوم به شما امکان می‌دهد تا روی اجسام دور در فیلم خود تمرکز کنید بدون اینکه کیفیت کلی تصویر را به خطر بیندازید. اگرچه کیفیت تصویر زوم شده معمولاً به وضوح ضبط اولیه بستگی دارد، اما همچنان باید یک سیستم ضبط پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های بزرگنمایی سیستم‌های نظارت تصویری خود را تنظیم کنید. به طور مشابه، اگر از رایانه برای ذخیره فایل های ضبط شده خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که ظرفیت هارد دیسک موجود کافی است. بسیاری از مواقع از شما خواسته می شود که اجازه دهید سیستم امنیتی خود در طول شب کار کند و مطمئن شوید که ملک شما ایمن است.

 

 

 




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.