دوربین مداربسته دام در مقابل دوربین مداربسته بولت
دوربین مداربسته دام در مقابل دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته دام در مقابل دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته دام یا دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته دام یا دوربین مداربسته بولت : دو مورد از محبوب ترین انواع دوربین های امنیتی دوربین دام و دوربین بولت هستند. اساساً از آنها در ایمن سازی مشاغل و خانه ها در بسیاری از مکان ها و کشورهایی مانند ایران استفاده می شود. نصب و مدیریت آنها آسان است. استفاده از این نوع دوربین های امنیتی کنترل کاملی را برای کاربران خود در هر زمان که بخواهند مناطقی با هر اندازه ای را ایمن کنند، فراهم می کند.

بسیاری از مردم به سختی می توانند تفاوت بین این دو نوع دوربین امنیتی را بیابند. بسیاری از مردم فکر می کنند که دوربین های بولت باید دورتر را ببینند در حالی که دوربین های دام، از سوی دیگر، فقط برای استفاده در داخل خانه استفاده می شوند. آنها نمی دانستند که هر دو دوربین امنیتی اهداف و ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی، این به شما بستگی دارد که از نوع مناسب دوربین برای هدفی که می خواهید استفاده کنید، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: مراحل نصب دوربین مداربسته ( گام به گام )

تفاوت دوربین مداربسته بولت با دوربین مداربسته دام

تمامی دوربین مداربسته های موجود در بازار یک کار مشترک دارند و آن هم تصویر برداری از محیط مشخص شده است اما برای کارایی بهتر و زیبایی این دوربین مداربسته ها به سه دسته تقسیم می شوند که در متن مقاله به هر سه این دوربین مداربسته ها می پردازیم؛ البته می توانید ویدیو آموزش تفاوت دوربین مداربسته دام با بولت را مشاهده فرمایید 

دوربین مداربسته بولت

ما مطمئنیم حداقل برای یک بار هم این دوربین مداربسته بولت را از نزدیک دیده اید، این دوربین ها به شکل بلدند تر و کشیدگی قاب این دوربین مداربسته ها و همینطور پایه دار بودنشان معروفند و به اصطلاح دوربین مداربسته بولت نام گذاری شده اند و اکثرا برای محیط بیرون و مقاومت در برابر گرد و خاک، نور آفتاب و بارندگی ساخته شده اند و بدلیل دید در شب قوی برای تصویر برداری در تاریکی بسیار کار آمدند.

از این دوربین ها با کیفیت تصویر و متراژ دید در شب های متفاوت در بازار موجود است و لازم بذکر است از این دوربین ها می توانید برای محیط داخلی و مسقف استفاده نمایید و محدودیتی ندارد.

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته هایی که حالت ظاهری و به اصطلاح قاب آنها گرد و حالت گنبدی هست دوربین مداربسته دام می گویند و بدلیل زیبا بودن و ظریفی طراحی که دارند بیشتر برای محیط های مسقف استفاده می شوند، چون بیشتر اینها ضد آب نیستند نمی توان آنها را در محیط باز نصب کرد؛ البته، لازم به ذکر است از دوربین مداربسته دام ضد آب هم در بازار موجود است و می توان با خیال راحت در محیط بیرونی نسبت به نصب دوربین مدار بسته دام اقدام کرد و این مطلب را اضافه کنم که دوربین مداربسته دام هیچ محدودیتی نسبت به دیگر دوربین مداربسته های بولت و اسپید دام از نظر کیفیت تصویر و یا دید در شب و … ندارد.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته های اسپید دام از نظر ظاهری شبیه به دوربین مداربسته های دام می باشند و حالت گردی را دارا می باشند اما استفاده از این دوربین ها فقط برای اتوبان ها ، بزرگ راه ها،  مراکز و محیط هایی با متراژ زیاد، خیابان ها و … است و بخاطر کیفیت و کارایی بالای دوربین مداربسته اسپید دام این دوربین ها را متمایز کرده است.

دوربین مداربسته های اسپید دام به خاطر کیفت تصویر فوق العاده و دید در شب عالی و همینطور چرخش دورانی 360 درجه و بالا پایین شدن 180 درجه و زوم بسیار بالا یک دوربین مداربسته حرفه ای به حساب می آید.

عملکرد مشابه

از نظر عملکرد، هر سه دوربین مداربسته دام و بولت و اسپید دام تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو در بدنه ای است که از خود دوربین پشتیبانی می کند.

دوربین های بولت دورتر را می بینند و یک نوع ویژگی خاصی در دوربین خود دارند که آن را از هر نوع دوربین امنیتی که امروزه استفاده می شود بهتر می کند. دوربین های داخلی هر دو دوربین دام و بالت دقیقاً مشابه همدیگر هستند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، باید مشخصات محصولی را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. مشخصات دوربین باید شامل نوع تراشه سنسور استفاده شده توسط دوربین، نوع لنز دوربین، خط رزولوشن، مصرف انرژی و نوع استفاده شده و برخی از ویژگی های مهمی باشد که معمولاً در حال جستجو هستند. توسط خریدارانی مانند کنترل افزایش خودکار، محدوده دینامیکی گسترده، و جبران نور پس زمینه. باید به خاطر داشته باشید که هم دوربین های بولت و هم دوربین های دام دوربین های داخلی یکسانی در داخل خود دارند. این به خریداران بستگی دارد که نوع دوربینی را که قرار است مطابق با الزامات و استانداردهای آنها مناسب باشد، ارزیابی کنند.

 

قابلیت استفاده

بر اساس بررسی های انجام شده، از هر 10 نصاب دوربین مداربسته 9 نفر موافق هستند که دوربین دام Dome برای کاربردهای داخلی مناسب است، در حالی که دوربین بالت برای استفاده در فضای باز عالی است.و این ترکیب بر اساس نیاز محیط مشخص می شود.

 

دوام

وقتی صحبت از دوام به میان می‌آید، دوربین گنبدی در تست‌های دوام، به ویژه انواع دوربین‌های نظارت دام ضد خرابکاری پیروز شده است.دوربین مداربسته های دام ضد خرابکاری معمولاً در محفظه های مقاومی قرار می گیرند که برای مقاومت در برابر هر چیزی از خرابکاری گرفته تا لرزش ساخته شده اند. اما دوربین مداربسته بولت اگر در ارتفاع مناسب نصب نشود می تواند مشکلاتی را برای شما به ویژه شکسته شدن و یا ربوده شدن آن توسط دزدان شود

سهولت نصب

در مقایسه با دوربین های دام،  نصب دوربین مداربسته بولت آسان‌تر است. این به این دلیل است که آنها به سادگی از انواع دوربین های نقطه و تصویر هستند. شما به سادگی می توانید آنها را به دیوار وصل کنید و استفاده از آنها خوب است. نصب دوربین دام بسیار سخت است و برای اینکه بتوانید موقعیت آن را تنظیم کنید باید آن را پیاده کنید.

 

هزینه دوربین ها

وقتی صحبت از قیمت آنها می شود، دوربین دام و بولت تقریباً یکسان است. اما در نظر داشته باشید که دوربین‌ های بولت می‌توانند کمی مقرون به صرفه‌تر باشند، زیرا به همراه پایه و خود دوربین ارائه می‌شوند. گنبدها معمولاً با قطعات اضافی و یک محفظه همراه هستند.

 

محدوده دسترسی

اگر قصد دارید یک دوربین دوربرد داشته باشید، ممکن است بخواهید یک دوربین گلوله ای داشته باشید. این به این دلیل است که محفظه دوربین دام اندازه لنز آن را در مقایسه با نوع گلوله ای محدود می کند. به طور کلی، هرچه لنز طولانی تر باشد، دامنه آن نیز بیشتر می شود. مواردی وجود دارد که انواع دوربین های بولت می‌توانند خیلی دورتر را ببینند. اما امروزه برخی از دوربین‌ های دام تولید می‌شوند که با لنزهایی که دامنه وسیعی دارند، ترکیب می‌شوند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را نیز بررسی کنید.

 

 

 




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.