آیا به مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز دارید؟
آیا به مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز دارید؟

آیا به مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز دارید؟

مجوز برای نصب دوربین مداربسته

آیا برای نصب دوربین مداربسته به مجوز نیاز دارید؟ دوربین مداربسته فناوری است که برای مدت طولانی وجود داشته است و عمدتاً توسط دولت و پلیس برای مراقبت از اماکن  و کسانی که به آن ها مراجعه می کنند، استفاده می شود. تلویزیون مداربسته یا نظارت تصویری، وسیله ای برای نظارت با استفاده از دوربین های ویدئویی برای انتقال سیگنال رمزگذاری شده به یک مکان خاص، معمولاً در یک شبکه تلویزیونی مداربسته است.

اگرچه بسیاری از مردم از وجود آن بی اطلاع هستند، بسیاری از مشاغل از سیستم های امنیتی دوربین مداربسته برای ایمنی و نظارت بر کارکنان و بازدیدکنندگان خود استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله اهمیت نصب دوربین مداربسته را برای درک ضرورت وجود آن بخوانید. در این مقاله پیرامون مجوز نصب دوربین مداربسته بیشتر می خوانیم:

 

دوربین مداربسته چیست؟

یک سیستم دوربین مداربسته از یک دستگاه ضبط مانند یک ضبط کننده ویدئوی دیجیتال، DVR (ضبط کننده ویدئوی دیجیتال) یا یک دوربین مداربسته برای گرفتن تصاویری از آنچه در ملک خصوصی شما رخ می دهد، استفاده می کند. سپس، تصاویر بر روی هارد دیسک ذخیره می شوند و از طریق اینترنت به یک سایت از راه دور ارسال می شوند، جایی که می توانند توسط پرسنل امنیتی مشاهده شوند.

برخی از شرکت های خصوصی که نظارت دوربین های مداربسته را انجام می دهند، به نظارت تصویری برای مؤسسات تجاری مانند فروشگاه ها و رستوران ها نیز دسترسی دارند، اگرچه این دسترسی ممکن است به خانه ها گسترش نیابد.

دوربین مداربسته برای فیلمبرداری از فعالیت هایی که در املاک خصوصی انجام می شود، استفاده می شود و برای صرفه جویی در هزینه استخدام نگهبانان و پرداخت هزینه حقوق کارکنان اضافی، تجهیزات نظارتی و امنیتی اغلب از مشاغل محلی، با قراردادهای ماهانه اجاره می شود. اگرچه برخی از سیستم های نظارت خانگی از دوربین های بی سیم استفاده می کنند که امکان مشاهده از راه دور را از فاصله‌ای وسیع فراهم می کنند، اما اکثر سیستم های دوربین مداربسته برای ضبط تصاویر در جلو یا پشت سوژه تحت نظارت، طراحی شده اند.

به طور کلی، هیچ نشانه بصری حاکی از وجود دوربین در اموال خصوصی وجود ندارد؛ بنابراین، برای مجرمان آسان است که مطابق با آن عمل کرده و از شناسایی توسط چشم انسان اجتناب کنند. این امر دوربین مداربسته را به ابزاری بسیار مؤثر در جلوگیری از فعالیت های مجرمانه تبدیل می کند و به کسب و کارها و صاحبخانه ها اجازه می دهد،  از اموال و وسایل شخصی و با ارزش خود محافظت کنند.

 

مجوز نصب دوربین مداربسته

 

آیا به مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز دارم؟

اگر می خواهید دوربین های مدار بسته را در ملک خود نصب کنید، ابتدا باید مجوز دریافت کنید. قبل از اعطای مجوز، ضروری است بدانید، آیا سیستم های نظارتی پیشنهادی شما می توانند با قوانین و مقررات کشور مطابقت داشته باشند یا خیر. بسته به محل زندگی شما، قوانین و مقررات می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین شما باید دریابید که قوانین تعیین شده در محل زندگی شما چیست. قبل از درخواست مجوز برای نصب دوربین مداربسته، باید اطمینان حاصل کنید که از تمام مقررات مربوط به آن آگاه هستید. در این خصوص مقاله قوانین دوربین مداربسته در ایران را بخوانید.

 

چند نمونه مجوز برای نصب دوربین مداربسته

لیست زیر تنها چند مورد از رایج ترین مجوزها برای نصب دوربین مداربسته را شامل می شود:

  • اگر دوربین مداربسته شما در مشاعات یک ساختمان نصب خواهد شد، باید برای رضایت ساکنین ساختمان  درخواست دهید تا بتوانید مجوز نصب دوربین مداربسته را دریافت کنید.
  • اگر ابعاد دوربین مداربسته شما با احتساب محفظه آن بیش از 75cm x 25cm x 25cm باشد؛ یعنی، ابعاد آن بیش از حد معمول باشد و یا اندازه آن بقدری کوچک باشد که با چشم نتوان آن را دید و به اصطلاح مخفی باشد نیاز به دریافت مجوز دارد.
  • اگر نیاز به نصب بیش از 16 دوربین مداربسته در ملک خود دارید، دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز است.
  • در صورتی که بیش از 4 دوربین مداربسته در یک طرف ساختمان نصب شود نیز، به اخذ مجوز نصب دوربین مداربسته نیاز دارید.

 

مجوز نصب دوربین مداربسته

 

مزایای نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در منزل، احتمالا یکی از مهم ترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید. مواردی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد نصب دوربین مخفی یا قابل مشاهده در نظر بگیرید. نصب یک دوربین مخفی می تواند بسیار خطرناک باشد؛ زیرا، با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست، در حالی که، برای دوربین مخفی هر کسی که به سمت آن نگاه می کند، قابل مشاهده است.

بنابراین، اگر نیاز به نصب دوربین مخفی دارید، باید آن را به صورت حرفه ای و به درستی نصب کنید، تا مزاحم حریم خصوصی سایر افراد نباشد و همنین، امنیت خانواده شما را به خطر نیندازد. یکی از مزایای اصلی نصب یک سیستم دوربین امنیتی این است که از شما در برابر جرم محافظت می کند.

دوربین های امنیتی به جلوگیری از ورود مجرمان کمک می کنند؛ زیرا، اکثر مجرمان ترجیح می دهند جنایات خود را در مقابل چشم شاهدان مرتکب نشوند. با نصب دوربین های گنبدی در خانه یا محل کار شما، اکنون می توانید به راحتی جلوی مجرمان را بگیرید و اشیای قیمتی را دور از دسترس نگه دارید.

 

نتیجه گیری

انتخاب مناسب دوربین مدار بسته برای نصب تضمین می کند که اموال شما به خوبی در برابر خطر وقوع جرم محافظت می شوند. این کار می تواند به ایمن طولانی تر و بیشتر خانه و محل کسب و کار شما کمک کند. شما باید دوربین مداربسته ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد و بتواند دقیقاً آنچه را که نیاز دارید و همچنین بهترین کیفیت را در قبال هزینه ای که خرج می کنید، در اختیار شما قرار دهد. خواندن مقاله راهنمایی خرید دوربین مداربسته را در این باره می تواند به شما کمک کند.

امیدواریم این مقاله به ابهام زدایی از کل فرآیند خرید و دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته و همچنین، برخی نکات مفید به شما کمک کند؛ با آنچه اکنون می دانید، در نهایت به یک سیستم کیفیتی دست پیدا خواهید کرد که با اهدافی که در ابتدا برای دستیابی به آن ها برنامه ریزی کرده اید، مطابقت خواهد داشت.

هنگام انتخاب متخصصان نصب دوربین مدار بسته، ابتدا باید تصمیم بگیرید که دوربین DSC می خواهید یا دوربین IP. پس از این، باید شرکتی را پیدا کنید که خدمات سفارشی ارائه دهد. این خدمات می تواند شامل نصب دوربین مداربسته در یک ملک تجاری، یک ملک مسکونی یا حتی نصب دوربین های مداربسته مخفی یا قابل مشاهده باشند. تیم‌ های نصاب دوربین های مداربسته که خدمات سفارشی ارائه می دهند، دانش، تجربه و تجهیزات لازم را برای ارائه بهترین خدمات محافظتی دارند.

هنگام انتخاب متخصصان نصب دوربین مداربسته، به یاد داشته باشید که کیفیت کار می تواند تفاوت بین نصب موفق و نصب بالقوه خطرناک را ایجاد کند. دوربین مدار بسته با کیفیت خوب، به معنای ارزش مناسب برای پول است، بنابراین یک شرکت معتبر با سابقه موفقیت عالی را انتخاب کنید که می تواند به شما در دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته به صورت قانونی کمک کند.

شرکت رصد ایمن آریا با بیش از 12 سال سابقه درخشان در زمینه نصب دوربین مداربسته و دیگر سیستم های امنیتی، تاکنون در بیشتر نقاط تهران و حومه، پروژه های زیادی را به اتمام رسانده است. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم؛ نظرات و تجربیات خود را برای ما کامنت کنید.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.